Kiedy należy zawiadomić naczelnika urzędu skarbowego o przerwie w działalności gospodarczej spowodowanej chorobą
Nasz były pracownik – emeryt prowadzi działalność gospodarczą na podstawie Karty podatkowej. Od 10 sierpnia 2021 r. przebywa na zwolnieniu lekarskim (kilka zwolnień, ale jest zachowana ciągłość). Na podstawie ustawy może być zwolniony z płacenia podatku. Czy wystarczy zawiadomić na piśmie naczelnika właściwego urzędu skarbowego o przerwie wynikającej ze zwolnienia lekarskiego w dniu rozpoczęcia działalności? Rozumiem, że jeśli okres przerwy trwa nieprzerwanie 10 dni, to nie pobiera się podatku w wys. 1/30 miesięcznej należności za każdy dzień przerwy. Zatem za wrzesień podatku osoba ta nie zapłaci. Jednak jak ma postąpić w przypadku podatku za sierpień, który został zapłacony w całości? Czy można ten miesiąc jeszcze proporcjonalnie odliczyć, czy w takiej sytuacji już nie?
Poznaj pełne możliwości portalu!
Testuj Portal poradyplace.pl
przez 14 dni!
Przegląd najważniejszych zmian w dziedzinie wynagrodzeń w aspekcie prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i podatków.
Na Portalu poradyplace.pl znajdziesz:
- odpowiedzi na pytania nadesłane do redakcji
- bieżące zmiany w prawie i wyjaśnienia powstałych w związku z nimi problemami
- projekty ważnych aktów prawnych z zakresu wynagrodzeń
- wskazówki dotyczące naliczania ZUS, wynagrodzeń i podatków w płacach
- aktualne wskaźniki i stawki
- najnowsze orzecznictwo i wyjaśnienia urzędów
- porady video, e-booki, kalkulatory